ŞARTLAR VE KOŞULLAR

Genel Koşullar

LEI hizmeti, LEI Register OU (LEI numarası 894500SMOMUFH0UZXT46) tarafından sağlanır. LEI Register OU, bir LEI Kayıt Aracısıdır. LEI Register OU, LEI SİCİLİ™ ticari markası altında Birleşik Krallık'ta faaliyet göstermektedir.

1. Yeni LEI, LEI Yenilemesi veya Transferi süreci

1.1 Bir LEI numarası için başvurmak/mevcut bir numarayı yenilemek veya yönetimimiz altında bir LEI numarasını transfer etmek için ilgili başvuru formunu doldurmanız, bilgilerinizi sağlamanız ve hizmet için kredi kartı, PayPal veya banka havalesi ile ödeme yapmanız gerek.

1.2. Başvuru sahibi, formu gönderirken LEI SİCİLİ™ şartlar ve koşullarını kabul ettiklerini kabul eder. Başvuru sahibi, Tüzel Kişi adına bir LEI numarası başvurusunda bulunmak için tam yetkiye sahip olduğunu teyit eder. Başvuru sahibi, gönderdiği verilerin doğru olduğunu ve iletişim ayrıntılarının LOU (Yerel İşletim Birimi) ile paylaşılabileceğini bildiğini onaylar.

1.3 Yeni bir LEI başvuru sahibi, Tüzel Kişi adına LEI kodu başvurusu için tüm hakları LEI SİCİLİ™tarafına verir. LEI Yenileme başvurusunda bulunan kişi Tüzel Kişi adına bir LEI yenilemesi için tüm hakları LEI SİCİLİ™ tarafına verir. LEI transferi başvurusunda bulunan kişi, LEI'yi yönetimimiz altında devretme izni verir. LEI transferi için başvuran kişi, LEI transferinin bir LOU değişikliği gerektirdiğinin/gerektirebileceğinin farkındadır.

1.3.1 Başvuru sahibi, seçilen LOU'nun şartlar ve koşullarını imzalama ile ilgili tüm hakları LEI SİCİLİ™'e vermeyi kabul eder. Örneğin RapidLEI için hizmet koşullarını burada bulabilirsiniz. LOU'ların tamamı GLEIF'in yönergelerine uydukları için onların hizmet koşulları oldukça benzerdir.

1.4 . LEI SİCİLİ™ müşteri ödemeyi yaptıktan kısa bir süre sonra LEI kayıt sürecine başlayacaktır. Başvuru sahibi, bir Yetki Belgesi (vekaletname) veya başvuru sahibinin Tüzel Kişi adına LEI'ye başvurma yetkisine sahip olduğuna dair başka herhangi bir kanıt sağlaması için kendisiyle iletişime eçilebileceğinin farkındadır. Başvuru sahibi, böyle bir yetkilendirmenin istendiği ama  sunulmadığı senaryoda LEI REGISTER™'in başvuruya devam edemeyeceğinin farkındadır. Başvuru sahibi bu tür belgeleri sağlamazsa LEI REGISTER™ herhangi bir geri ödeme yapmama hakkını saklı tutar.

1.5 LEI SİCİLİ™ Tüzel Kişinin tescili ile ilgili ek kanıt belgeleri veya Tüzel Kişiyi temsil etmeye yetkili kişi(ler)i doğrulayan belgeleri sağlamak için müşteriyle iletişime geçebilir. Başvuru sahibi, istenirse ve bu tür belgeler sunulmazsa LEI REGISTER™'in başvuruya devam edemeyeceğinin farkındadır. Başvuru sahibi bu tür belgeleri sağlamazsa LEI REGISTER™ herhangi bir geri ödeme yapmama hakkını saklı tutar.

1.6 LEI kodu, ödeme yapıldıktan sonra mümkün olan en kısa sürede sağlanacaktır. Çoğu durumda, LEI kodu 24 saatten kısa bir süre içinde verilir. Ancak bazı nadir durumlarda kodun verilmesi bir haftayı bulabilir. LEI yenileme veya transfer süreci 7 güne kadar sürebilir. LEI kodu verildikten veya yenilendikten sonra, başvuru sahibi tarafından sağlanan e-posta adresine faturayı içeren bir e-posta gönderilecektir.

1.7 Başvuru sahibi, veriler gönderildikten ve ödeme yapıldıktan sonra başvurunun nihai başvuru olarak görüleceğini bilir ve kabul eder. Müşteri yeni bir LEI için başvuruda bulunduysa veya bir LEI yenileme veya transferi için sipariş verdiyse ve Şartlar ve Koşulları kabul ettiyse, başvurunun nihai başvuru olduğu kabul edilir ve müşterinin bu noktadan sonra başvuruyu iptal etmesi mümkün değildir. Başvuru sahibi LEI'yi sağlamak için yeterli bilgiler sağlarsa, süreç durdurulamaz ve bir LEI numarası tahsis edilir.

2. Çok yıllık kontratlar

LEI SİCİLİ™  müşterilerin rahatlığını temin etmek için yenileme ücretini 5 yıla kadar önceden ödeme fırsatı sunuyor.

2.1 Müşteri LEI yenileme hizmetini birden fazla yıl için satın almışsa LEI SİCİLİ™  ödemesi yapılan döneme ilişkin yenileme maliyetlerini karşılayacak ve şirketin GLEIF (Global Tüzel Kişi Kimlik Kodu Vakfı) veritabanındaki verilerini halka açık şirket kayıtlarında sağlanan verilere dayalı olarak yıllık bazda yenileyecektir. Müşteri, Tüzel Kişi ile ilişkili verilerinin GLEIF veri tabanındaki önceki veri kayıtlarına kıyasla değişmesi durumunda, resmi kuruluş kayıt belgelerine göre otomatik olarak düzeltileceğini kabul eder.

2.2 Müşteri halka açık şirket kayıtlarından doğrulanamayan verilerde bir değişiklik olması durumunda bunu LEI SİCİLİ™'e bildirmeyi kabul eder (ör. Ana veya Nihai Ana Varlığı doğrulayan Seviye 2 verileri). LEI SİCİLİ™, ilgili LOU aracılığıyla verileri buna göre değiştirecektir.

2.3 İmzalayan otorite otomatik yenileme döneminde değiştiyse, LEI SİCİLİ™ ilgili bir imza otoritesinden yeni bir Yetki Belgesi sağlanmasını isteyecektir. Müşteri ilgili kişi tarafından imzalanmış Yetki Belgesini sunmazsa LEI REGISTER™ otomatik yenilemeye devam edemez. Müşteri, şirketin yasal temsilcisi tarafından verilmiş Yetkilendirme Mektubunu sağladığında veya yetkilendirme formunu imzalama yetkisine sahip olduğuna dair kanıt sunabildiğinde LEI yenilemesi yerine getirilecektir. 

2.4 60 gün içinde Yetki Belgesi sunulmazsa, LEI SİCİLİ™ çok yıllık kontratı feshetme hakkına sahiptir ve herhangi bir geri ödeme yapmayacaktır.

2.5 Müşteri LEI'si için çok yıllık bir yenileme siparişi verirse (örneğin 5 yıllık) ve daha sonra artık aktif bir LEI'ye ihtiyaç duymaz veya LEI'lerini farklı bir LEI servis sağlayıcısına aktarmak isterse, bu transferin yapılması mümkündür, ancak çok yıllık kontrat otomatik olarak iptal edilecek ve müşteri geri ödeme alma hakkına sahip olmayacak.

2.6. Müşterinin yenileme hizmetini birkaç yıllığına (2-5) satın almış olup olmadığına bakılmaksızın, LEI verileri yıllık olarak güncellenecektir. Bu nedenle GLEIF veritabanında “SONRAKİ YENİLEME TARİHİ” genellikle LEI’nin verilme/son yenileme tarihi + 365 gündür, ve bu süre 425 günü asla geçmemelidir.

2.7. 1 yıllık LEI kayıt hizmetini sipariş eden müşteriler, LEI hizmetlerinin yıllık bazda otomatik olarak yenilenmesini tercih edebilir. 

2.7.1 Bir müşteri LEI hizmetinin otomatik yıllık yenilemesini seçmişse, LEI hizmetinin "bir sonraki yenileme tarihinden" 60 gün önce ücretlendirilecektir. Ödeme, ilk ödeme için sağlanan aynı hesaptan gerçekleştirilecektir. 

2.7.2 Müşteriler, yaklaşan otomatik yenileme hakkında e-posta ile bilgilendirilecektir. Herhangi bir şeyin güncellenmesi gerektiğinde LEI verilerindeki değişiklikleri göndermek için 5 günlük bir süreye sahip olacaklar. 5 günlük sürenin ardından LEI Kaydı yenileme süreci başlayacaktır. Yenileme işlemi tamamlandıktan sonra müşteriler, yenileme hizmetinin son faturasını içeren son bir onay e-postası alacaklardır.

3. Hızlı servis

Hızlı servis yalnızca yeni LEI müşterileri içindir. Hızlı servis, Seviye 2 verilerine (ana yapı) sahip olmayan veya bunları bildiren Türkiye Ticaret Sicili Gazetesi / MERSİS'e kayıtlı Tüzel Kişileri destekler. Müşteri hızlı servis için uygunsa, hızlı servis seçeneği ödeme yapmadan önce sunulur. Herhangi bir seçenek yoksa bulamazsanız bu, başvurunun kayıt numarası ile Türkiye Ticaret Sicili Gazetesi / MERSİS veri tabanı arasında bir eşleşme bulamamız veya ana yapının rapor edilmediği anlamına gelir. Bu durumda, LEI başvurusu normal bir başvuru şeklinde ele alınacaktır.

3.1 Hızlı servis seçeneği ödeme sayfasında sunuluyorsa, çok yıllık kontratlar için ücretsizdir. Tek yıllık kontratlarda ise hızlı servis için ekstra 30 GBP ücret alınacaktır.

3.2 LEI SİCİLİ™ hızlı servisten yararlanan müşteriler için 3 saat içinde yeni bir LEI sağlamayı garanti eder.

3.3 LEI SİCİLİ™ LEI'yi 3 saat içinde temin edemezse, hızlı servis için alınan sürşarj iade edilir. Çok yıllık kontratlarda hızlı servis için ek bir ücret talep etmediğimizden, çok yıllık müşteriler için herhangi bir geri ödeme yapılmayacaktır.

3.4 LEI SİCİLİ™  LEI'yi taahhüt edilen zaman çerçevesinde sağlamak için gereklo çabayı gösterecektir.

4. Ücretler ve iade politikası

Yeni bir LEI için sipariş, LEI transferi veya LEI yenileme ücretleri bu web sayfasının “LEI Maliyeti” bölümünden veya bu bağlantıdan bulunabilir. LEI SİCİLİ™, geri ödeme başına 30 GBP tutarında bir iade ücreti talep etme hakkına sahiptir. Hızlı servis için ek ücret 30 GBP'dir.

4.1 LEI SİCİLİ™ aşağıdaki durumlarda bir geri ödemeyi reddetme hakkına sahiptir:

4.1.1 Satın alma nihai olarak sayılırsa.

4.1.2 Müşteri LEI'yi farklı bir servis sağlayıcısına aktarırsa.

4.1.3. Müşteri, başvurunun gönderilmesinden itibaren 60 gün içinde, LEI'nin verilmesi/devredilmesi veya yenilenmesi için gerekli olan yetki kanıtı, Tüzel Kişilik kayıt kanıtı veya diğer belgeleri sunamazsa.

5. Geçerli yasa

Bu anlaşma ve bu anlaşmanın mevzusundan veya oluşumundan kaynaklanan veya bunlarla bağlantılı olarak ortaya çıkan her türlü ihtilaf veya iddia (sözleşmeye bağlı olmayan anlaşmazlıklar veya iddialar dahil) İngiltere ve Galler yasalarına tabi olacak ve bu yasalara göre çözümlenecektir.

Nihai koşullar

Müşteri, temsil ettiği Tüzel Kişi ile bağlantılı olan herhangi bir LEI numarası ile ilgili faaliyetten tam şekilde sorumludur. LEI SİCİLİ™, LEI'lerle ilgili oluşabilecek olası hasarlardan hiçbir şekilde sorumlu değildir.

LEI Sicili müşteri adına bir LEI Kayıt Aracısı olarak falliyet gösterir ve müşterileri için LEI'leri sipariş vermek, yenilemek veya transfer etmek amacıyla GLEIF tarafından akredite LOU'larla birlikte çalışır.

LEI Sicili, herhangi bir zamanda Şartlar ve Koşullarında değişiklik yapma hakkını saklı tutar. Mevcut Şartları ve Koşulları özetleyen bir belge LEI Sicilinin web sitesinde her zaman mevcuttur: https://www.leikodu.com.tr